Nastavljaju se ransomware napadi na kompanije u Hrvatskoj
Nakon KBC-a Zagreb, na sličan je način napadnuta i tvrtka Badel 1862, kao i s njome vlasnički povezana tvrtka Labud. Hakeri navodno i od njih traže otkupninu
Na računu HackManac na platformi X, kao što je to bilo u slučaju s KBC-om Zagreb, ponovno su objavljeni podaci o novom hakerskom napadu u Hrvatskoj. Ovog puta žrtve su Badel 1862 i Labud, tvrtke iz portfelja Meteor grupe. Oni su, prema tim tvrdnjama, žrtve ucjenjivačkog (ransomware) napada hakerske skupine Blackout.
Prema tim informacijama, hakeri su pružili uvid u dio podataka kojih su se domogli, kako bi dokazali da su zaista uspjeli provaliti u sustave navedenih tvrtki. U tom uzorku nalaze se određeni privatni podaci partnera (brojevi telefona, e-mail i fizičke adrese) kao i financijski podaci. Osim što su ukrali određene podatke, u Labudu su navodno neki sustavi i kriptirani.
Hakeri traže otkupninu za otključavanje istih i kako ne bi objavili ukradene podatke, što je standardna praksa u takvim slučajevima. Isto tako, standardna je praksa da se ucjenjivačima otkupnina ne plaća, već da se incidentom pozabave nadležne institucije, a sustavi oporave iz sigurnosnih kopija (ako i one nisu "nastradale" u napadu). Rok za otkupninu Badelu i Labudu postavljen je na 12. srpnja, navodi HackManac.
Službeno priopćenje
"Badel 1862 je bio žrtva hakerskog napada, tj. nezakonite infiltracije u računalni sustav. Samim time, vjerojatno je došlo do neovlaštenog kopiranja manjeg dijela poslovne dokumentacije i posljedično tome neovlaštenog pristupa poslovnim podacima i osobnim podacima (ime, prezime, kontakt podaci, radno mjesto) koji su uobičajeni dio takve dokumentacije.
U ovom trenutku ne možemo utvrditi je li kopirana i poslovna dokumentacija. Odmah po utvrđivanju incidentne situacije poduzete su aktivnosti s ciljem oporavka kompromitiranih sustava, onemogućavanja daljnjih neovlaštenih pristupa računalnoj infrastrukturi te forenzičke analize.
Badel 1862 postupa u skladu sa zakonskim obvezama te priprema odgovarajuće prijave koje će biti dostavljene nadležnim institucijama. Zaključno, želimo vas obavijestiti i da se svi poslovni procesi u Badel 1862 odvijaju neometano, u redovnom opsegu te nema nikakvih kašnjenja u ispunjavanju bilo kojih obveza društva Badel 1862", izjavili su iz te kompanije za Tportal.