Formula E predstavila unaprijeđeni bolid, 30% boljeg ubrzanja od onog Formule 1

Međunarodna automobilistička federacija FIA i Formula E predstavile su novu generaciju bolida za to natjecanje, nadograđenu treću generaciju, koja nudi bolje ubrzanje od aktualne, ali i od Formule 1

Sandro Vrbanus nedjelja, 28. travnja 2024. u 12:00

Formula E najnaprednije je natjecanje električnih bolida na svijetu, a njihov novi bolid Gen3 Evo doživjet će svoj debi u sljedećoj, 11. sezoni tog natjecanja. Serija Formula E i Međunarodna automobilistička federacija FIA zajednički su ovoga tjedna predstavile unificirani bolid, koji predstavlja novi veliki skok u tehnologiji ovog sporta, ističući kao njegovu najveću prednost bolje ubrzanje.

2 sekunde brži

Iz mjesta pa do brzine od 60 mph (96,5 km/h) bolide Gen3 Evo ubrzat će za samo 1,82 sekunde. To je cijelu sekundu (ili 36%) brže od aktualne treće generacije bolida Formule E, ali i za 30% brže od aktualne generacije Formule 1. "Bolid Gen3 Evo služit će kao bitan ambasador za budućnost automobilizma, utjelovljujući napredak tehnologije i predanost ekološkoj odgovornosti", objavljeno je pri predstavljanju.

Osim najvećeg ubrzanja u svijetu motosporta, bolid Formule E Gen3 Evo bit će čvršći i agilniji, donijet će poboljšanje ukupnih performansi od 2%, što se prevodi kao čak 2 sekunde bolje kvalifikacijsko vrijeme na stazi u Monacu. Zahvaljujući novim gumama (Hankook iON), načinjenima od 35% recikliranog materijala, mehaničko prianjanje uz cestu bit će također poboljšano za 5-10%.

Prvi puta u Formuli E, najavljeni će bolid dobiti i pogon na sve kotače, koji će se moći povremeno koristiti u načinu vožnje "Attack Mode". Tijekom ograničenog vremena ubrzanje će biti značajno pojačano, zajedno s povećanom razinom kontrole nad bolidom, kako bi utrkivanje u ključnim trenucima (start, pretjecanja) bilo još uzbudljivije.

Najviša brzina unaprijeđenog bolida bit će preko 320 km/h, a snažno regenerativno kočenje, minimiziranje ugljičnog otiska, korištenje održivih materijala u baterijama i šire te brzo punjenje – sve će biti naslijeđeno iz aktualnog Gen3 bolida, koji će i dalje služiti kao predložak i u domeni aerodinamike.