Utrka autonomnih bolida s nagradnim fondom 1,5 mil. dolara
MIT Driverless jedna je od ekipa koja će u listopadu startati na Indy Autonomous Challengeu, prvoj međunarodnoj utrci autonomnih bolida. Ulog je puno veći od bogatih nagrada
U listopadu će modificirani trkaći automobil Dallara-15 Indy Lights, kojeg je programirao MIT Driverless, izaći na legendarnu trkaću stazu u Indianapolisu i pojuriti brzinama do 200 kilometara na sat.
MIT Driveless
Indy Autonomous Challenge (IAC) prva je svjetska utrka autonomnih bolida s nagradnim fondom 1,5 milijuna dolara. Prvom timu koji 20 krugova stazom prođe u manje od 25 minuta pripada milijun dolara, drugoplasirani će dobiti 250.000, a trećeplasiranom koji automatiziranim bolidom Dallara IL-15 stigne do cilja u zadanom vremenu pripast će 25.000 dolara.
Za toliki novac isplati se potruditi, no sve to ima daleko veće implikacije izvan staze. Mnoge inovacije mogu iskoristiti i unovčiti i podalje od Indianapolisa. Svjesno je toga i 50 inženjera koji rade za MIT Driverless i pomiču granice mogućnosti autonomne vožnje.
RoboRace serija
U autonomnim utrkama koriste se razni moderni pristupi, od podržanog učenja (reinforcement learning) do umjetne inteligencije i teorije igara. Tim je algoritme dosad testirao na hackathonima, a imaju i iskustvo natjecanja u seriji RoboRace.
Riječ je o natjecanju pokrivenom livestreamom. MIT Driverless i njihovi konkurenti programiraju i utrkuju se električnim automobilom zvanim DEVBot 2.0. Podsjeća na Tesla Roadster i dizajniran je posebno za istraživanje odnosa između čovjeka i stroja.
RoboRace spaja fizički s virtualnim svijetom nazvanim Metaverse. Timovi moraju proći stazu dok komuniciraju s proširenom stvarnošću prepunom virtualnih prepreka i bonusa. Nešto poput križanca prvih utrka i Mario Karta, objašnjava Kylie Ying iz MIT Driverlessa.
Ying i njena ekipa razvili su jedinstveni algoritam planiranja, Spline Racer, koji određuje treba li i kada njihovo vozilo skrenuti s idealne putanje kako bi izbjeglo prepreke ili sakupilo nagrade. Spline Racer izračunava potencijalne putove, a zatim bira najbolji temeljem ukupno potrošenog vremena, troškova i dobivenih nagrada.
Koncentracija istraživačkog znanja
MIT Driverless moćna je ekipa jer iza njih stoji sva pamet sveučilišta kao što je Massachusetts Institute of Technology i podsektora kao što su Odjel za aeronautiku i astronautiku, Laboratorij za računalne znanosti i umjetnu inteligenciju (CSAIL), Quest for Intelligence Core ili istraživački centar u kojem s Toyotom istražuju AI i njenu primjenu na inteligentna vozila. Takvu koncentraciju istraživačkog znanja teško je pronaći bilo gdje na svijetu.
Na MIT-u postoje laboratoriji koji rješavaju neke od najsloženijih problema na svijetu, a MIT Driverless želi postati središte primijenjene autonomije, mjesto na kojem će inženjeri testirati budućnost tehnološke industrije, barem kad je riječ o autonomnim sustavima i robotici.
Milijun dolara nagrade za pobjedu na stazi u Indianapolisu u tom je poretku stvari tek dobrodošao bonus. Pravi novac leži u pravom svijetu i pravom biznisu kroz koji se može kretati i autonomnim vozilima.