Filmske marginalije Hrvoja Turkovića objavljene kao besplatna e-knjiga
„Filmske marginalije“ znatno su prerađen materijal knjige „Umijeća filma“, obogaćen starijim esejima kojih u prvoj knjizi nije bilo, pa čak i novonapisanim tekstovima. U njoj se Turković otvara širem čitateljstvu, nudeći mu i dašak teorije, obrađujući različite teme na način koji vole i filmski znalci i filmski početnici. Knjiga je stoga i svojevrstan uvod bavljenju filmom, ali je i sjajna točka za provjeru onima koji se filmom već bave
Društvo za promicanje književnosti na novim medijima [DPKM] objavilo je u okviru projekta Besplatne elektroničke knjige [BEK] besplatno e-izdanje zbirke filmoloških eseja Hrvoja Turkovića, naslovljenu „Filmske marginalije : teorijski eseji s povodom“.
Hrvoje Turković, uz Antu Peterlića nedvojbeno jedan od dvojice najvažnijih hrvatskih filmologa, za sebe je izborio nekoliko zasebnih niša, u svakoj ostvarujući zamjetne uspjehe i ostavivši velik trag. Teoretičar je u najužem smislu, esejist, kritičar, polemičar te, što se rjeđe uočava u komentarima, zanimljiv povjesničar filma. Svoju je široku filmsku i opću kulturu očito upregnuo na puno polja. A cilj mu je bio – i to uspješno ostvaren – obraditi što veći broj različitih tema i modela razmišljanja o filmu. A svakom problemu pristupa prepoznatljivom svježinom i radoznalošću. Dakako, ti se različiti modeli i prožimaju – eseji su često teorijski obojeni, polemike često esejističke, i tako dalje.
„Filmske marginalije“ znatno su prerađen materijal knjige „Umijeća filma“, obogaćen starijim esejima kojih u prvoj knjizi nije bilo, pa čak i novonapisanim tekstovima. Dakako, ova knjiga pripada esejističkoj struji autorova rada. U njoj se Turković otvara širem čitateljstvu, nudeći mu i dašak teorije, obrađujući različite teme na način koji vole i filmski znalci i filmski početnici, oni koji nemaju veliko iskustvo u čitanju tekstova o filmu. Knjiga je stoga i svojevrstan uvod bavljenju filmom, ali je i sjajna točka za provjeru onima koji se filmom već bave. Neće se, dakako, svi složiti sa svakom tezom iz ovog bogatog izdanja, no ukoliko ono nekog potakne i na polemiku, nitko neće biti sretniji od autora. Njegova radoznalost podrazumijeva i dubok interes za dijalog s neistomišljenicima, upisan i u mnoge tekstove „Filmskih marginalija“, zaključuje Nikica Gilić u uvodnoj bilješci.
Hrvoje Turković rođen 1943. u Zagrebu. Diplomirao filozofiju i sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1972), magistrirao iz filmskih studija na New York Universityju kao Fulbrightov stipendista (1976), a na Filozofskom fakultetu u Zagrebu doktorirao filmskoteorijskom tezom (1991).
Od 1965. djeluje kao kritičar i esejista, urednik u više časopisa (najdulje u „Hrvatskom filmskom ljetopisu“, od njegovog osnutka 1995. godine), a od 1977. do 2009., kad je umirovljen, bio je zaposlen na Akademiji dramske umjetnosti, povremeno predajući i na drugim studijima. Bio je polazni voditelj Multimedijalnog centra Studentskog centra (1976-1977), polazni predsjednik Hrvatskog društva filmskih kritičara (1992-1994) te predsjednik Hrvatskog filmskog saveza (1998-2015). Bio je urednik i suradnik za filmsku teoriju u „Filmskoj enciklopediji“ 1-2 (1985/1990), suradnik u „Filmskom leksikonu“ (2003), urednik je „Filmskog enciklopedijskog rječnika“ (u radu). Objavio je preko 700 članaka o filmu, televiziji i kulturnim problemima u novinama, časopisima, katalozima, na radiju, u zbornicima i autorskim knjigama, te veći broj knjiga.
„Filmske marginalije“ već su četvrti naslov objavljen kao besplatno e-izdanje u okviru projekta BEK, budući da su prethodno objavljene e-knjige „Filmska opredjeljenja“, „Razumijevanje filma : ogledi iz teorije filma“ i „Strukturalizam, semiotika, metafilmologija : metodološke rasprave“.