Korisnici iz SAD-a iz protesta (ili im se sviđa?) preuzimaju Xiaohongshu uoči zabrane TikToka
Dok se očekuje zabrana TikToka, korisnici iz SAD-a okreću se kineskoj društvenoj platformi Xiaohongshu. Aplikacija na mandarinskom jeziku trenutno zauzima vodeću poziciju u kategoriji društvenih platformi na američkom App Storeu po broju preuzimanja...
Migracijski val započeo je nakon što je Vrhovni sud SAD-a signalizirao podršku zakonu o zabrani TikToka, koji bi mogao stupiti na snagu za nekoliko dana. Iako TikTok još uvijek funkcionira, neki korisnici su, očito iz protesta, već pronašli novu društvenu platformu. Zanimljivo je da zaobilaze poznate alternative poput Instagram Reelsa i YouTube Shortsa te se odlučuju za Xiaohongshu.
Aplikacija nije na engleskom jeziku
Najveće iznenađenje predstavlja činjenica da aplikacija nije na engleskom jeziku i potrebno ju je prevoditi uz pomoć, primjerice, preglednika Chrome. Unatoč tome, tijekom vikenda tisuće "izgnanika s TikToka" preselilo se na aplikaciju. Xiaohongshu je napisana na mandarinskom kineskom jeziku i nema potpunu englesku verziju, što odgovara njenoj primarnoj korisničkoj bazi - govornicima kineskog jezika.
Xiaohongshu, pokrenut 2013. godine, kombinira funkcionalnosti Instagrama, Pinteresta i Reddita u jedinstven paket. Platforma trenutno broji više od 300 milijuna aktivnih korisnika, a u 2024. godini zabilježila je dobit koja premašuje milijardu dolara. Glavnina sadržaja usmjerena je na lifestyle tematiku, savjete za putovanja i recenzije proizvoda.
Neki protestitaju, neki vjeruju kineskim platformama
Na platformi su popularni audio kanali za razgovor uživo, gdje američki i kineski korisnici razmjenjuju iskustva i raspravljaju o kulturološkim razlikama. Ipak, najveći problem novim korisnicima predstavlja dominantno kinesko sučelje aplikacije. Motivacija korisnika za prelazak na Xiaohongshu je raznolika, neki to vide kao izraz protesta protiv zabrane TikToka, dok drugi navode kako više vjeruju kineskim platformama nego američkim.
Hoće li uspjeti? Ovisi...
Dugoročni uspjeh Xiaohongshua na američkom tržištu ovisi o nekoliko ključnih faktora. Prvo, postoji mogućnost da će i ova platforma doći pod isti regulatorni nadzor koji je doveo do zakona o TikToku. Drugo, za održivi rast potrebna je prilagodba sučelja i funkcionalnosti međunarodnim korisnicima. Treće, tek će se pokazati hoće li trenutni val preuzimanja nastaviti i prerasti u stabilnu korisničku bazu.