Facebook u novoj rundi borbe protiv spama

Motivirani povratnim informacijama korisnika vezanima za poplavu nekvalitetnog i prevarantskog sadržaja, u Facebooku su odlučili postrožiti mjere vezane za spam i masovne beskorisne objave

Sandro Vrbanus petak, 25. travnja 2025. u 14:47

Facebookov se feed posljednjih godina pretvorio u niz objava koje nemaju veze s korisnikom, promotivnog su ili prevarantskog karaktera, a sve je manje relevantnog sadržaja i onog koji bi bio zaista važan ili zanimljiv. To su nedavno u društvenoj mreži odlučili promijeniti – prvo uvođenjem opcije pregledavanja samo objava prijatelja (za sada dostupno samo u SAD-u), a po novome i promjenama u algoritmima, što ima za cilj smanjiti količinu spama koji se prikazuje na vremenskoj crti.

Oštrije prema prevarantima

Iz društvene mreže kažu da će nove promjene odražavati želje samih korisnika, koji ne žele biti preplavljeni beskorisnim sadržajima i onima koji pokušavaju iskoristiti algoritme kako bi umjetno povećali svoju vidljivost. Stoga će uskoro biti uvedene mjere za smanjenje pojavnosti takvih objava, a napori idu u nekoliko smjerova.

Prvi je okrenut ka računima koji objavljuju sadržaj uz duge, ali potpuno nerelevantne opise i uz mnogo (često tematski nepovezanih) hashtagova. Takvo će ponašanje odsad biti demotivirano tako što će se sadržaj tog tipa prikazivati samo pratiteljima i neće ga biti moguće monetizirati. Slične strože mjere bit će uvedene i za mreže spammera, koji objavljuju isti sadržaj više puta s različitih računa, samo kako bi doprli do više korisnika.

Mreže korisničkih računa, za koje se otkriju da automatiziraju svoje akcije i koordinirano preplavljuju feed sadržajem samo kako bi "napuhivali" brojeve pregleda, a pritom se često lažno predstavljaju, bit će aktivno uklanjane. Korisnicima će na raspolaganju biti i nova opcija "strelice prema dolje" kojom će moći označiti nerelevantne ili beskorisne komentare, kakvi obično dolaze od takvih računa. Više će napora biti uloženo, kažu, u uklanjanje računa koji pokušavaju zavaravati lažnim predstavljanjem, dok će autentični kreatori sadržaja biti poticani da stvaraju i objavljuju originalan, zanimljiv i relevantan sadržaj.