Facebook će čitati vaše poruke iz inboxa kako bi stao na kraj prevarantima s Marketplacea
Društvena mreža preplavljena botovima i lažnim profilima odlučila je nešto učiniti po pitanju sumnjivih poruka, kojima se korisnike njihove online tržnice pokušava navesti na dijeljenje podataka i tako prevariti

Ako ste ikad pokušali nešto prodati preko Facebookovog Marketplacea, vrlo je vjerojatno da ste među upitima vezanima za svoje oglase imali više onih lažnih nego autentičnih. Međutim, čini se da su u Facebooku svjesni masovnosti tog problema i da će nešto po tom pitanju ipak poduzeti.
Način rada prevaranata na njihovom je oglasniku već dobro poznat. Pretvarajući se da su stvarne osobe iz vaše zemlje, sumnjivi profili šalju upite oko stvari koje se prodaju, a potom pokušavaju "dogovoriti" prodaju i dostavu robe na svoju adresu, koja je obično u nekom udaljenom gradu. Prodavatelj, ako nasjedne na tu priču, u pravilu dobiva phishing link na internetsku stranicu (nalik stranicama dostavnih službi), gdje "samo" treba upisati svoje podatke s kreditne kartice, kako bi dostavljač preuzeo robu od njega. Naravno, u slučaju da to učini, podaci o kartici bit će mu ukradeni, a potom i račun vjerojatno ispražnjen.
Imat će pristup porukama
Poplava takvih lažnih prevarantskih profila nagnala je društvenu mrežu na akciju, pa su ovih dana obavijestili korisnike o promjeni pravila privatnosti. Ubuduće će, kažu, više računa voditi o sigurnosti korisnika Marketplacea, pa će – kako bi uspješnije otkrivali prevare – Meta koristiti određene tehnologije za nadzor sadržaja unutar privatnih poruka poslanih u sklopu te online tržnice.
Pojednostavljeno, to bi značilo da će njihovi algoritmi moći čitati vaše poruke iz inboxa, kako bi spriječili prevarante da vas navedu na dobrovoljno predavanje osobnih podataka. Takav nadzor poruka nije nešto što bi smo inače dočekali s odobravanjem. Znaju to i u Meti, pa napominju da će njihovi sustavi imati pristup isključivo porukama vezanima uz Marketplace. Ostale poruke unutar Messengera ostat će zaštićene kao i dosad.
U slučajevima kad algoritmi uoče moguću prevaru na Marketplaceu, korisnik će biti o tome obaviješten, a prevarantski će računi ponekad moći biti i automatski ukinuti. Svi koji misle da su na meti prevaranata, moći će Facebooku to i dalje prijaviti izravno iz Messengera. Ažuriranje politike privatnosti, potrebno da bi Meta mogla pristupiti vašim porukama s tržnice, stupit će na snagu 7. travnja.