Bluesky, alternativa X-u, postala najpopularnija aplikacija nakon američkih izbora

Brojni korisnici, nezadovoljni količinom političkog i pristranog sadržaja na X-u, ali i ulaskom Elona Muska u vladajuće strukture, pohrlili su na alternativnu društvenu mrežu

Sandro Vrbanus četvrtak, 14. studenog 2024. u 18:15

Društvena mreža Bluesky naizgled je gotovo identična kao x, odnosno nekada Twitter, a tako se i pozicionirala – kao alternativno mjesto za druženje, "Twitter kakav je nekad bio", ali uz dašak decentralizacije i bez algoritama koji "guraju" pred korisnike određene sadržaje. Kao takav, Bluesky je počeo privlačiti primarno one korisnike koji bježe s platforme u vlasništvu Elona Muska, ne želeći biti pod njegovim utjecajem, pogotovo nakon što je on postao jednim od najbližih suradnika sljedećeg američkog predsjednika, Donalda Trumpa.

Disidentska mreža

Rezultati američkih izbora i posljedične najave o tome da će Musk biti važan dio vladajuće garniture bili su kap koja je prelila čašu za mnoge, pa je tijekom proteklih desetak dana na Bluesky stiglo više od milijun novih korisnika. Ne zna se točno koliko je od toga "prebjega" s X-a, ali se može zaključiti da upravo oni čine veliku većinu novih registracija na alternativnu društvenu mrežu. Službeni podaci kažu da je najveći broj novih korisnika upravo s područja SAD-a.

Bluesky je trenutačno vodeća aplikacija prema broju preuzimanja s američkog App Storea, ne samo među društvenim mrežama, nego sveukupno. Tijekom ovog je tjedna premašila 15 milijuna korisnika i nastavlja rasti. U samo mjesec dana mreža je privukla oko 5 milijuna novih registracija, a u tri mjeseca je više nego udvostručila broj korisnika.

Na drugom mjestu nalazi se još jedna vrlo slična društvena mreža, Threads, u vlasništvu Mete, dok je X daleko izvan prvih 20 po trenutačnoj popularnosti. Threads bilježi daleko više, oko 275 milijuna mjesečno aktivnih korisnika (zbog uske povezanosti s Instagramom rast se dogodio daleko brže), dok X-u redovito pristupa više od 500 milijuna ljudi.