Globalna isporuka pametnih telefona u padu 3,2% u odnosu na prošlu godinu
U preliminarnom izvješću analitičke tvrtke Omdia stoji kako je unatoč isporuci 293,7 milijuna telefona u drugom kvartalu 2022. godine i dalje nastavljen pad prodaje na kvartalnoj i godišnjoj razini
Analitička tvrtka Omdia objavila je preliminarno izvješće vezano uz prodaju pametnih telefona na globalnom tržištu tijekom drugog kvartala 2022. godine. Prema objavljenim podatcima isto je, unatoč isporuci 293,7 milijuna primjeraka, i dalje u padu i to za 3,2% u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije, odnosno za 4,6% u odnosu na prethodni kvartal. U izvješću stoji kako su glavni „krivci“ za negativne rezultate veliki kineski OEM proizvođači koji su zabilježili dvoznamenkasti negativan rast u 2022. godini u usporedbi s prethodnom godinom što je posljedično dovelo i do pada globalnih isporuka.
Unatoč lošijim brojevima u odnosu na ranije godine i dalje postoji ljestvica 10. najvećih proizvođača pametnih telefona i na njoj prvo je mjesto zauzeo Samsung isporukom 62,2 milijuna telefona u drugom kvartalu 2022. godine. Na drugom mjestu je dakako Apple koji je u istom razdoblju isporučio 48,9 milijuna primjeraka iPhonea. U odnosu na prošlu, 2021. godinu, oba proizvođača su ostvarila rast u broju isporučenih primjeraka – Samsung za 8,7%, a Apple za 12,9%. U osvajanju prvog mjesta ljestvice Samsungu je pomogla prodaja niskobudžetnih modela, poput Galaxy A13 i dobra prihvaćenost vodeće serije Galaxy S22.
Appleov tržišni udio pao je s 18,3% u prvom tromjesečju na 16,6% u drugom kvartalu ove godine, ali je porastao za 2,3 postotna boda sa 14,3% u drugom kvartalu prošle godine. Ovi rezultati vezani su uz dobru prihvaćenost iPhonea 13 i činjenicu da su Appleovi potrošači lojalni kupci s visokim primanjima koji su relativno manje pogođeni gospodarskom krizom nego robne marke srednje klase. Zahvaljujući tome Appleove isporuke iPhonea nastavljaju rasti već sedmo tromjesečje zaredom, od četvrtog tromjesečja 2020. godine.
S druge strane, kineski OEM proizvođači Xiaomi (3.), Oppo (4.), Vivo (5.) i Huawei (10.) bilježe znatne padove u broju isporučenih telefona, između 20,9 i 34,7%, ovisno o proizvođaču. Ovakvo stanje rezultat je nastavka pada kineskog domaćeg tržišta pametnih telefona kao i sve intenzivnija konkurencija od strane Honora, koji doživljava brzi rast na domaćem (kineskom) tržištu. Honor je isporučio ukupno 15,1 milijuna primjeraka u drugom tromjesečju i njegove su isporuke, iako manje od prvobitno očekivane količine, stabilne od četvrtog tromjesečja prošle godine i stalno se povećavaju. U odnosu na isto razdoblje prošle godine Honor je povećao isporuku pametnih telefona za 125,4 čime se smjestio na 6. mjesto ljestvice najvećih proizvođača pametnih telefona.
Kako je vidljivo iz priložene tablice, Xiaomi je isporučio 39,4 milijuna jedinica u drugom tromjesečju, značajno pavši ispod 40 milijuna. Isporuke Oppo i Vivo neznatno su porasle u usporedbi s prethodnim kvartalom, ali su još uvijek pale za 20,9% odnosno 21,5% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Ovo je pokazatelj problema koje su Xiaomi i Oppo imali s nedostatkom komponenti prošle godine i značajno su povećali svoje kupnje kako bi osigurali dijelove. Isporuke velikih kineskih tvrtki smanjile su se ove godine zbog zatvaranja velikih kineskih gradova povezanog s pandemijom, rusko-ukrajinskog rata i gospodarske krize koja je uslijedila. To je rezultiralo značajnim povećanjem zaliha pri čemu OEM proizvođači nastavljaju snižavati svoj cilj isporuke za ovu godinu i smanjuju kupnju komponenti.
Viši voditelj istraživanja u Omdiji, Jusy Hong, navodi kako ove godine nije bilo posebnih problema u proizvodnji i opskrbi dijelovima, za razliku od značajnog smanjenja isporuka zbog nedostatka opskrbe komponentama i zatvaranja glavnih proizvodnih baza tijekom pandemije u drugom kvartalu prošle godine. Također navodi kako je smanjenje zaliha postalo ključna tema na globalnom tržištu pametnih telefona u 2022. godini, uključujući setove pametnih telefona i opskrbu ključnim komponentama. Nadalje, Hong navodi kako u drugoj polovici godine, zbog negativnih čimbenika kao što su globalno gospodarsko usporavanje, inflacija i jak dolar, OEM proizvođači ciljeve isporuke za ovu godinu revidiraju prema dolje. Većina OEM proizvođača brzo smanjuje obujam nabave glavnih dijelova zbog zabrinutosti oko slabe potražnje u drugom polugodištu. Sve u svemu, očekuje se da će ukupna isporuka pametnih telefona ove godine biti manja nego što se prvobitno očekivalo.