Canva podiže cijene i priprema se za izlazak na američku burzu
Canva, australska tehnološka tvrtka poznata po svojoj platformi za dizajn, najavila je značajno povećanje cijena od čak 300% za neke korisnike, pripremajući se za izlazak na američku burzu.
Drastična promjena cijene prvenstveno utječe na pretplatnike usluge Canva Teams, namijenjene tvrtkama s više korisnika. Pretplatnici su nedavno obaviješteni o poskupljenju koje će utrostručiti njihove troškove. Odmah su počeli negodovati te bi značajno povećanje cijena moglo utjecati na konkurentsku poziciju tvrtke na sve zasićenijem tržištu digitalnih alata za dizajn.
Konkurencija Adobeu
Često se u posljednje vrijeme govori o konkurenciji kompanija Canva i Adobe, iako oni predstavljaju dva različita pristupa digitalnom dizajnu i grafičkoj obradi. Canva se pozicionirala kao pristupačno rješenje za širu publiku, dok Adobe sa svojim Creative Suite programima poput Photoshopa i Illustratora nudi profesionalne alate za iskusne dizajnere. Međutim, Canva brzo raste, uvodi napredne značajke temeljene na AI i može brzo naštetiti tržišnoj poziciji Adobe Expressa i drugih alata.
Povećanje cijena djelomično se pripisuje uvođenju novih značajki na Canvinoj platformi, od kojih su mnoge temeljene na umjetnoj inteligenciji i generativnom AI. Na konferenciji Canva Create u Los Angelesu u svibnju ove godine, tvrtka je predstavila novi paket alata pogonjenih umjetnom inteligencijom i izrazila namjeru ciljanja konkurencije. Proširili su ponudu, uključujući Visual Suite i Magic Studio.
U Sjedinjenim Državama, korisnici koji su plaćali 15 dolara mjesečno za pet korisnika prijeći će na fiksnu cijenu od 10 dolara po osobi mjesečno. Dodatno, očekuje se daljnje povećanje cijena za pretplatnike Canva Teams u 2026. godini. Poruka upućena američkim pretplatnicima najavila je da će cijena rasti s 442,70 dolara (s 300 dolara ) godišnje na 737,80 dolara (s 500 dolara) godišnje počevši od travnja 2026.
Planira se IPO
Posljednja procjena vrijednosti Canve iznosila je 37,8 milijardi dolara nakon najnovije runde financiranja. Tvrtka planira inicijalnu javnu ponudu (IPO) u SAD-u do 2026. godine. Oni slijede primjer Atlassiana, još jedne australske tehnološke tvrtke koja je izašla na Nasdaq 2015. godine.
Početkom ove godine, Canva je preuzela Leonardo.AI, startup za generativni AI dizajn, u poslu vrijednom navodno više od 100 milijuna dolara. Leonardo.AI, često nazivan "sljedećom Canvom", nudi platformu temeljenu na AI sposobnu generirati slike i 3D modele iz tekstualnih uputa. U travnju je obavljena sekundarna prodaja dionica Canve u vrijednosti od 2,4 milijarde dolara, što predstavlja 6% tvrtke, a od koje su korist imali rani zaposlenici uključeni u Canvin plan vlasništva dionica za zaposlenike.