Apple nastavlja s rekordnim rezultatima, Amazon i Meta baš i ne
Sezona je kvartalnih izvješća za treće tromjesečje, a bojazan mnogih o dolasku recesije najbolje se vidi u reakcijama investitora na poslovne rezultate najvrjednijih svjetskih kompanija
Ovoga tjedna objavljen je niz poslovnih izvješća za treći kalendarski kvartal 2022. godine. Microsoft je u tom razdoblju ostvario rezultate bolje od očekivanih, ali smjernice za četvrti kvartal su po svim poslovnim segmentima pobudile pesimizam. Za proteklo tromjesečje Microsoft je prijavio prihod od 50,1 milijardu dolara, što je povećanje od 11%, ili 16% prilagođeno za valutne razlike, nadmašivši time očekivanja. No, projekcija prihoda između 52,4 i 53,4 milijarde dolara za naredno tromjesečno razdoblje razočarala je ulagače i povukla cijenu dionice naniže za gotovo 10%.
Nakon Microsofta, Alphabet je također zabilježio pad vrijednosti dionice od oko 10%, nakon što je kompanija objavila razočaravajuće rezultate za treći kvartal. Oni su takvi zbog slabljenja globalnog gospodarstva, što je negativno utjecalo na rast prihoda od oglašavanja. Prihodi su iznosili 69 milijardi dolara, uz porast oglašivačkog sektora od tek 2,5% u odnosu na lani. Ispod očekivanja bili su i prihodi YouTubea, dok je jedino platforma Google Cloud premašila očekivanja.
Facebooku "presudio" metaverzum
Vlasnik Facebooka, Meta, u sasvim je drugim problemima. Objavili su svoj drugi kvartalni pad prihoda zaredom, citirajući izazove u obliku makroekonomske situacije, konkurencije poput TikToka te Appleovu politiku zabrane praćenja korisnika za plasiranje ciljanih oglasa. Meta je izvijestila o kvartalnom prihodu od 27,7 milijardi dolara, što je pad od oko 4% na godišnjoj razini. To im je cijenu dionice srušilo za gotovo 25%. Očekivanja također nisu sjajna, jer Meta najavljuje i rast rashoda, primarno povezanih s ulaganjima u projekt Metaversea – što je kontroverzan projekt koji plaši mnoge investitore.
Uslijedio je još jedan šok za financijska tržišta: Amazonova dionica strmoglavila se za gotovo 20% nakon objave rezultata, značajno slabijih od očekivanja. Prihodi od 127 milijardi donijeli su im dobit od 2,9 milijardi dolara, uz negativne projekcije za naredni, blagdanski kvartal. Slabi ekonomski izgledi utjecat će na ovu trgovinu i kupovinu u narednom razdoblju, što, uz slabiju potražnju za oglasima, ne čini Amazon više toliko privlačnim ulaganjem.
I za kraj tjedna, ipak jedna pozitivna vijest. Apple je u svojim rezultatima za četvrti fiskalni kvartal godine prijavio rekordnih 90,1 milijardi dolara prihoda, što je porast od 8%. Za 4% porasla im je i dobit razdoblja, dok je na godišnjoj razini ona veća za 9% od lanjske. Svi segmenti zabilježili su rast, osim prodaje iPada, koja je usporila vjerojatno u očekivanju netom predstavljenih novih modela. Appleu tek slijedi najznačajniji kvartal, onaj blagdanski, a očekivanja za njega pokazuju kako je potražnja za iPhoneom 14 ipak nešto manja od ranije projicirane, pa je i dionica ove kompanije izgubila oko 3% na vrijednosti nakon objave rezultata.