Ryanair pomiče datum potpunog prelaska na digitalne ukrcajne propusnice
Ryanair, najveća europska aviokompanija, odgodila je potpuni prelazak na digitalne ukrcajne karte do studenog 2025. Odluka o pomicanju rokova sa svibnja na zimu omogućit će implementaciju tijekom manje prometnog razdoblja

Ryanair, najveća europska aviokompanija po broju putnika, odgodio je svoj prijelaz na isključivo digitalne ukrcajne propusnice s planiranog svibnja na 3. studenog 2025. Irski niskotarifni prijevoznik strateški je pomaknuo implementaciju kako bi se poklopila s početkom zimskog reda letenja, što omogućuje uvođenje tijekom razdoblja smanjenog prometnog opterećenja. Odluka o odgodi pokazuje da kompanija ozbiljno pristupa ovoj značajnoj promjeni u poslovanju koja će imati učinak na milijune putnika.
Uštead papira više od 300 tona godišnje
Novi sustav predviđa da će putnici Ryanaira koristiti samo digitalne karte za ukrcaj izrađene kroz mobilnu aplikaciju kompanije. Već sad oko 80% od ukupno 200 milijuna putnika godišnje koristi digitalne karte. Kompanija planira, nakon potpunog prelaska na digitalne karte, ukinuti naknade za prijavu na aerodromu i smanjiti potrošnju papira za više od 300 tona na godinu. Dara Brady, CMO Ryanaira, istaknuo je kako će ova promjena omogućiti bolju komunikaciju u realnom vremenu kada dođe do poremećaja u prometovanju.
Ryanair je vjerojatno odgodio potpuni prelazak na digitalno poslovanje zbog praktičnih razloga – što napraviti s putnicima bez pametnih telefona, kako riješiti situacije kada se uređaj pokvari ili kada se baterija isprazni. Svi ovi scenariji moraju biti pokriveni kako bi putovanje bilo neometano za sve korisnike usluga.
Digitalne inicijative drugih europskih aviokompanija
Za razliku od Ryanaira koji je pomaknuo rokove, ostale europske zrakoplovne kompanije kontinuirano napreduju u digitalnoj transformaciji svojeg poslovanja. Lufthansa Group sklopila je partnerstvo s tvrtkom Infosys kako bi ubrzala svoje napore u digitalnim inovacijama. Ova suradnja uključuje uspostavu Globalnog centra za razvoj sposobnosti u Bangaloreu u Indiji, s fokusom na razvoj rješenja temeljenih na umjetnoj inteligenciji za poboljšanje operativne učinkovitosti i korisničkog iskustva u svim aviokompanijama grupe.
Turkish Airlines također ima ambiciozne planove digitalizacije. Pod vodstvom CIO-a Kerema Kızıltunça, kompanija želi do 2033. godine postati jedan od tri najbolja zračna prijevoznika u svijetu po kvaliteti digitalnih usluga. Njihova strategija uključuje fintech rješenja, AI, biometriju i digitalne usluge za putnike. Već su uveli TK Wallet koji olakšava plaćanja i povrate novca članovima loyalty programa. Za razvoj tehnologija zadužen je Turkish Technology, njihov IT odjel s 1.500 zaposlenih, koji radi na projektima umjetne inteligencije, analitike i kibernetičke sigurnosti.