Prvi puni let hidroaviona prerađenoga na struju obavljen u Kanadi
Kanadski avioprijevoznik elektrificirao je stari klasični hidroavion i sada njime može početi mijenjati postojeće modele na kraćim rutama na kojima prevozi putnike
U blizini kanadskoga Vancouvera kompanija Harbour Air načinila je još jedan korak prema elektrifikaciji putničkog avioprijevoza. Njihov testni električni zrakoplov odradio je prvi potpuno električni let od stajanke do stajanke, onakav kakav let i treba biti kada se prevoze putnici na njihovim redovnim linijama.
24 minute na struju
Harbour Air održava 12 kraćih ruta u Kanadi, na kojima godišnje obavi oko 30 tisuća letova. Većinom koristi jednomotorne hidroavione Havilland Canada DHC-2 Beaver, kakvi su u funkciji još od vremena Drugog svjetskog rata. U testni elektrificirani zrakoplov ugrađen je elektromotor magniX Magni500 snage 750 KS, a prvi pokusni let u toj konfiguraciji obavljen je bio još krajem 2019. godine.
Prošloga tjedna Harbour Air je pokazao da njihova preinaka klasičnog putničkog hidroaviona može letjeti potpuno na električnu energiju, i to na rutama kakve i inače održavaju. Prvi let trajao je 24 minute, pritom je prevaljeno 72 kilometra, a iz kompanije kažu kako je struje u baterijama nakon slijetanja bilo i više nego dovoljno.
"Današnji let dodatno je pokazao sigurnost i pouzdanost rješenja koje smo izradili", poručili su iz ove aviokompanije. Najavljuju nastavak testiranja električnih modifikacija starih zrakoplova, a putnike bi njima u redovnom prometu trebali početi prevoziti sljedeće godine. Dugoročniji im je plan na ovaj način elektrificirati cijelu svoju flotu, budući da na kratkim relacijama električni zrakoplovi već sada mogu sasvim dobro zamijeniti one s klasičnim pogonima.