Olupina nestalog F-35 pronađena 120 kilometara od zračne baze
Nakon jednodnevne potrage, ostaci zrakoplova pronađeni su ne tako blizu mjesta posljednjeg kontakta. Istraga će pokazati što se točno dogodilo i zašto barem transponder za lociranje nije bio uključen
U okrugu Williamsburg američke savezne države Južne Karoline, više od 24 sata nakon pada, pronađen je "nestali" američki borbeni zrakoplov F-35B Lightning II. Točnije rečeno, pronađena je njegova olupina na mjestu pada, objavljeno je iz matične mu zračne baze Charleston. Olupina zrakoplova pronađena je otprilike 120 kilometara sjeveroistočno od mjesta North Charleston, gdje je pilot po katapultiranju i prizemljenju bio potražio pomoć protekle nedjelje.
Treći incident u kratkom vremenu
"Nesreća je trenutačno pod istragom i nismo u mogućnosti objaviti dodatne pojedinosti, kako bismo očuvali integritet istražnog procesa", izvijestili su iz Marinskog zbora, u čijem je posjedu bio izgubljeni zrakoplov. Nakon ove nesreće, koja je bila treći incident u Marinskom zboru u posljednjih šest tjedana, zapovjednici su naložili privremeno, dvodnevno razdoblje zaustavljanja svih letova "kako bi se prodiskutiralo o sigurnosti avijacije i najboljim praksama".
Naime, 24. kolovoza F/A-18 Hornet Marinskog zbora pao je u blizini San Diega, pri čemu je poginuo pilot. Samo koji dan nakon toga, 27. kolovoza, u Australiji je tijekom vježbe pao također njihov MV-22B Osprey, što je života koštalo trojicu Marinaca, dok su još petorica bila ozlijeđena.
Kad je riječ o posljednjem slučaju, F-35B Lightning II, pripadao je trenažnoj eskadrili i služio za obuku pilota. Stručnjaci smatraju da je moguće kako se, uslijed nepoznatog tehničkog problema, pilot odlučio katapultirati, što je dio standardne procedure. Međutim, uslijed eksplozivnog izbacivanja sjedala, moguće je da je došlo do oštećenja elektroničkog sklopovlja, pa tako i prestanka rada transpondera, zaduženoga za prijavu lokacije zrakoplova.
Uslijed izbacivanja pilota, zrakoplov je pretrpio određenu štetu i bilo je samo pitanje gdje je pao – kao takav, naime, nije mogao nastaviti letjeti predugo, čak i ako mu je (prema prvim informacijama) autopilot bio aktiviran. Ipak je, kako vidimo, preletio oko 120 kilometara, što znači da je u zraku bio ostao možda i desetak minuta.