Navigacija u Boeingu 747 i dalje se ažurira floppy disketama
Na virtualnoj sigurnosnoj konferenciji DEF CON održano je predavanje u kojem je haker prošetao kultnim zrakoplovom i otkrio neke zanimljive detalje u njegovom hardveru

Boeing 747, izvorni "Jumbo Jet" ili kako ga neki nazivaju "kraljica neba", pred krajem je svojeg životnoga vijeka. Preko 50 godina star model zrakoplova Boeing će uskoro prestati proizvoditi, ali i dalje je riječ o stroju koji fascinira brojne ljubitelje avijacije te koji služi (i služit će i dalje) kao najpoznatiji i najsigurniji predsjednički zrakoplov na svijetu, Air Force One.
Model 747-400 predmet je zanimljivog videa predstavljenoga na ovotjednoj sigurnosnoj konferenciji DEF CON, a koji možete pogledati unutar ove vijesti. Snimku ovog zrakoplova iznutra načinili su Ken Munro i Alex Lomas, te ga predstavili iz perspektive hakera. Pritom su otkrili neke vrlo zanimljive detalje.
Pouzdani 3,5-inčni floppy
Nakon šetnje zrakoplovom, kroz njegove dijelove kojima putnici i obični smrtnici inače ne mogu pristupiti, hakeri su istražili i što se krije u utrobi zrakoplova. Avionika, crne kutije i općenito tehnologija ugrađena u zrakoplov su ih, očekivano, najviše zanimali. U kokpitu su pronašli mnoštvo ekrana, koji su prvi puta predstavljeni u modelu 747-400 i tako zamijenili klasične analogne instrumente.
Uspjeli su pokrenuti sustave zrakoplova pa su pokazali i kako neki od njih funkcioniraju. A potom su pronašli i pravi biser – modul u koji se umeće 3,5-inčna floppy disketa (za mlađe generacije, riječ je o mediju za pohranu podataka izumljenom početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća koji izgleda kao "Save" ikona i koji može primiti 1,44 megabajta podataka).
Uz floppy pogon nalazi se i ladica za pospremanje disketa. One služe kako bi se računalo zrakoplova ažuriralo navigacijskim podacima, što se čini svakih 28 dana. Za taj proces zaduženi su inženjeri koji pregledavaju zrakoplov i brinu o tome da navigacijske baze podataka budu ažurne. Prikaz floppy pogona može se pronaći na kraju sedme minute videa.
Nakon šetnje zrakoplovom spomenuti sigurnosni stručnjaci porazgovarali su o sigurnosti njegovog softvera. Kad je riječ o zastarjelim tehnologijama, istaknuli su da, iako se mnoge od njih koriste u izvornom obliku, nisu podložne hakiranju. Ranije je bilo govora o tome da se ovakvi zrakoplovi mogu hakirati kroz infotainment sustav namijenjen putnicima, no stručnjaci su takvu mogućnost otklonili.