Razvojni programeri nezadovoljni novom shemom naplate Unityja
Iako će Unity od studenog ove godine, bez dodatnih troškova, ponuditi Unity DevOps i AI alate razvojni programeri se najviše osvrću na mogućnost povećanja njihovih troškova
Unity je najavio da će od 1. siječnja 2024. uvesti novu naknadu za Unity Runtime koja se temelji na broju instalacija za one igre koje su zadovoljile određene pragove preuzimanja i prihoda.
S obzirom da se Unity Engine sastoji od dvije softverske komponente – Unity Editora i Unity Runtimea od kojih je upravo Unity Runtime kod koji se izvršava na uređajima igrača i omogućuje rad Made with Unity igara s milijardama mjesečnih preuzimanja jasno je zašto se Unity okrenuo upravo ovoj shemi određivanja cijene.
Naplata po preuzimanju
Razvojnim bi se programerima naplaćivalo svako preuzimanje igre neovisno o razlozima tog preuzimanja. Preuzimanje igre ne mora nužno značiti i da je ona kupljena. Prema tome, novi bi Unityjev poslovni model programerima tj. manjim razvojnim timovima uzrokovao troškove koje neće moći pratiti ako na neki način svako preuzimanje i oni ne naplate.
Iz Unitiya odluku pravdaju sljedećom izjavom: "Uvodimo Unity Runtime naknadu koja se temelji na svakom preuzimanju kvalificirajuće igre od strane krajnjeg korisnika. Ovo smo odabrali jer svaki put kad se igra preuzme, instalira se i Unity Runtime. Također vjerujemo da početna naknada temeljena na instalaciji omogućuje kreatorima da zadrže tekuću financijsku dobit od angažmana igrača, za razliku od udjela prihoda."
Kome će se i što naplaćivati?
Ipak, naknada neće biti uvedena svima nego postoji prag prihoda i broj preuzimanja prije nego se naknada počne naplaćivati. Dva su uvjeta:
- igra je prešla minimalni prag prihoda u zadnjih 12 mjeseci - $200,000 tj. $1,000,000 dolara prihoda (Unity Personal i Unity Plus)
- igra je prešla minimalni broj instaliranja (neovisno o razdoblju) - 200.000 tj. 1,000,000 preuzimanja (Unity Pro i Unity Enterprise)
To bi početnicima trebalo dati dovoljno prostora da razviju svoje igre i s njima postignu određeni uspjeh pa i monetizaciju prije nego im se dio prihoda uzme.
Čak i kada se dostignu navedeni pragovi Unity će ponuditi fleksibilnost i popuste ovisom o tome jesu li razvojni programeri dio Personal i Plus, Pro ili Enterprise paketa.
Kao što je bio slučaj i s naplatom Reddit API-ja, Unity razvojni programeri pitaju se kako je Unity mogao objaviti takvu odluku bez razmatranja svih načina na koje bi to moglo negativno utjecati na njihove korisnike. Zbog toga mnogi već razmišljaju o napuštanju Unityja.
Unity smiruje situaciju
Programeri su izrazili strah da će i demo igre ići pod naplatu po novom modelu. Također su ih zabrinjavale moguće zloupotrebe poput piratstva ili ponavljajućih instalacija isključivo kako bi im se stvorili troškovi.
Unity je izjavio da će uvesti sustav pomoću kojeg će programeri moći označiti zlonamjernu aktivnost ili demo verzije koje im se neće računati kao instalacija.