Brod koji je prevozio tisuće vozila najvjerojatnije nije planuo zbog električnih automobila
Iako su mnogi pisali o tome kako je uzrok požara na teretnom brodu s 3.783 automobila bio jedan od njih 498 električnih, sada postaje sve izvjesnije da električna vozila s time nisu imala nikakve veze
Prije nešto više od tri tjedna, 25, srpnja, nedaleko nizozemske se obale zapalio teret na brodu Fremantle Highway, koji je prevozio automobile. Na 199 metara dugom brodu tada je bilo ukrcano ukupno 3.783 automobila, od čega 498 električnih, a mnogi su odmah, na temelju jedne neprovjerene poluinformacije, odmah "zaključili" da su sigurno upravo baterije električnih automobila uzrok požara. Špekuliralo se i da su iste baterije i razlog zašto je gašenje požara trajalo oko tjedan dana. U konačnici, brod je dotegljen u luku Eemshaven 3. kolovoza, a nakon stabiliziranja situacije započela je istraga.
Rizici ipak postoje
Iako ona još nije zaključena, u medije već sada stižu nove informacije. Australski portal The Driven, posvećen električnim vozilima, prenosi izjavu prvog čovjeka kompanije Royal Boskalis Westminster, koja je brod spašavala. Njihov direktor Peter Berdowski javno je demantirao glasine o električnim vozilima kao izvorištu požara.
Te netočne informacije su se, naime, bile proširile nakon što je jedan zaposlenik brodarske kompanije neslužbeno za požar optužio jedan od električnih automobila, a to prenio nizozemski RTL. Požar je, sada se pokazalo, krenuo s osme od dvanaest paluba broda. Zaključeno je to prema razmjerima štete, a između 900 i 1.000 automobila ostalo je u sasvim dobrom stanju. Među tima su i svi električni automobili, rekao je Berdowski.
Ipak, naglasio je i da se svi stručnjaci za brodski prijevoz slažu da transport električnih vozila donosi dodatne rizike. Uzrok požara na brodu Fremantle Highway i dalje nije službeno razjašnjen.
NADOPUNA: U javnost su procurile i prve fotografije iz unutrašnjosti izgorjelog broda, na kojima se vide razmjeri štete na automobilima. Svjedoci kažu kako su brojna vozila "zavarena" za pod i da će ih biti gotovo nemoguće ukloniti odatle. Ukupna šteta procjenjuje se na oko 300 milijuna eura.