Meti prvi puta u deset godina pali kvartalni prihodi
Krovna tvrtka Facebooka i Instagrama, Meta, izvijestila je o prvom službenom padu prihoda u jednom kvartalu, još otkako je izišla na burzu prije deset godina
Inflacija, jačanje dolara i pad ulaganja u oglašavanje doveli su do pada prihoda u najvećoj kompaniji koja se bavi društvenim mrežama i komunikacijama, Meti. Nekadašnji Facebook u drugom je tromjesečju ove godine zabilježio svoj prvi kvartalni pad prihoda otkako im dionice kotiraju na burzi. Pad iznosi oko 1% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a zabilježeni prihod u protekla tri mjeseca bio je na razini od 28,8 milijardi dolara.
Prihodi i vrijednost dionice padaju
Slična financijska situacija nastavit će se i u tekućem tromjesečju, upozoravaju ulagače iz Mete, u poruku da se očekuje daljnje slabljenje oglašivačke aktivnosti, potaknuto širim makroekonomskim nesigurnostima.
Analitičarima i Wall Streetu ovo je signal da je Meta možda došla do vrhunca svoje popularnosti i privlačenja oglašivača, tj. da bi se nakon ovoga mogao nastaviti, pa i ubrzati pad poslovnih rezultata. Dionica im je po objavi najnovijeg financijskog izvješća izgubila gotovo 5% na vrijednosti.
Reelsi sve popularniji
Osim, dakle, makroekonomskih utjecaja, pandemije i rata u Ukrajini, na pad prihoda Facebooka i Instagrama zasigurno utječe i konkurencija, primarno TikTok, kao društvena mreža čija popularnost je sve veća. Ipak, nešto je za Metu i pozitivno, a to je zadržavanje, odnosno čak i blagi porast broja korisnika najveće platforme, Facebooka. On je u promatranom tromjesečju čak i povećao broj mjesečno aktivnih korisnika za 1%, pa je njih sada 2,93 milijarde. Dnevno aktivnih korisnika bilježe 1,97 milijardi, što je nadmašilo očekivanja.
Uz ove pozitivne brojeve, istaknuli su i kako je Reels, njihova kopija TikToka, vrlo uspješan projekt, koji im generira više od milijarde dolara prihoda na godinu, iako donekle kanibalizira ostale načine ubiranja prihoda.