10 glavnih potrošačkih trendova za 2018.: tehnologija se okreće prema ljudima
Istražujući budućnost iz perspektive ranih usvojitelja promjena, Ericsson ConsumerLab je objavio sedmo izdanje njegovog godišnjeg izvještaja o glavnim potrošačkim trendovima. Ima tu svačega - između ostalog isti broj ljudi želi širi primjenu dronova, kao i što ih ima koji se boje da im ne padne na glavu
U izvještaju Ericsson ConsumerLaba ističe se kako krajnji korisnici očekuju da će digitalna tehnologija sve više biti upravljana na način blizak ljudima. Govor tijela, izražaji lica i intonacija će biti nadodani glasu i dodiru u upravljanju tehnološkim uređajima, olakšavši usvajanje u sve bržem ritmu tehnoloških promjena.
Prema tom istraživanju ovo je 10 glavnih potrošačkih trendova u 2018. godini i nakon toga:
- Vaše tijelo je korisničko sučelje: Više od polovice sadašnjih korisnika pametnih glasovnih pomoćnika vjeruje da ćemo geste koristiti za interakciju s tehnologijom kao što to radimo s ljudima. Oko dvije trećine ih smatra da će se to dogoditi u svega tri godine.
- Prošireno slušanje: 63 posto korisnika želi slušalice koje prevode jezike u stvarnom vremenu. 52 posto ih želi koristiti za blokiranje zvuka hrkanja člana obitelji.
- Vječni početnici: 30 posto ih kaže da nove tehnologije otežavaju održavanje vještina u skladu s najnovijim postignućima. No, čini nas i stručnjacima u trenutku. 46 posto korisnika kaže da im internet omogućava da uče, ali i zaboravljaju brže nego ikad.
- Društveno odašiljanje: Društveni mediji su zasićeni tradicionalnim odašiljanjem jednostranih poruka. No, pola korisnika smatra da će UI biti korisna za provjeru vjerodostojnosti objava na društvenim mrežama.
- Inteligentni oglasi: Oglasi bi mogli postati i suviše pametni. Više od pola korisnika proširene ili virtualne stvarnosti misli da će oglasi postati toliko realistični da će na kraju zamijeniti same proizvode.
- Komunikacija koja plaši: 50 posto ispitanih misli da bi ih preplašilo ako ne bi mogli razlikovati čovjeka od stroja. 40 posto bi također uplašilo ako bi pametni telefon reagirao na njihovo raspoloženje.
- Društvo dokolice: 32 posto studenata i zaposlenih ne smatraju da im je posao potreban za smisao života. 40 posto ispitanih bi željelo robota koji radi i zarađuje za njih te im omogućuje slobodno vrijeme.
- Vaša fotografija postaje soba: Zamislite da možete ušetati u fotografiju te oživjeti sjećanje. 3 od 4 ispitanika vjeruje da će u svega pet godina virtualnu stvarnost koristiti za šetnju po fotografijama koje su snimili pametnim telefonom.
- Ulice u zraku: Gradske ulice mogu biti zagušene prometom, ali nebo ostaje slobodno. 39 posto ispitanih misli da njihov grad treba imati prometni sustav namijenjen dronovima i letećim vozilima. No, gotovo toliko ispitanih brine da bi dron mogao pasti na njihovu glavu.
- Napunjena budućnost: Povezani svijet zahtijevat će mobilnu snagu. Više od 80 posto ispitanih misli da ćemo u svega 5 godina imati dugotrajne baterije i da se više nećemo morati brinuti o punjenju.
Michael Björn, odgovoran za istraživanja u Ericsson ConsumerLabu, kaže: "Ulazimo u vrijeme u kojem uređaji neće imati tipke niti prekidače i neće ih biti potrebno kontrolirati digitalno putem vašeg pametnog telefona. U stvari, ovo je neizostavna promjena jer bi ljudima bilo teško naučiti nova korisnička sučelja za svaki uređaj povezan s Internetom stvari. Danas treba poznavati niz pojedinosti vezanih uz uređaje koje koristite. No, u budućnosti uređaji će poznavati vas. Da bi to postalo stvarnost, uređaji moraju moći poslati složene podatke o interakciji s ljudima u procesiranje temeljeno na oblaku te intuitivno odgovoriti u svega nekoliko milisekundi, što povećava zahtjeve na sljedeću generaciju povezivosti.“
Izvještaj se temelji na globalnim istraživačkim aktivnostima Ericsson ConsumerLaba i podacima iz online ispitivanja naprednih korisnika Interneta u 10 utjecajnih gradova širom svijeta. Premda studija predstavlja svega 30 milijuna građana, njihov profil ranih usvojitelja čini ih važnim za razumijevanje trendova u budućnosti.