Najavljeni novi bolidi Formule E, dvostruko efikasniji od onih na fosilna goriva

Formula E i FIA podijelile su s javnošću prve fotografije treće generacije njihovih električnih trkaćih automobila, koji će se koristiti od devete sezone ovog natjecanja

Sandro Vrbanus petak, 3. prosinca 2021. u 06:00

Visoke performanse, efikasnost i održivost – tri su misli vodilje kojima su bili vođeni u Formuli E i svjetskoj automobilističkoj organizaciji FIA prilikom dizajniranja novih električnih trkaćih bolida. Treća generacija električnih bolida predstavljena je ovoga tjedna malenoj skupini odabranih proizvođača, timova, partnera i vozača, a u javnost je pušteno tek nekoliko teaser fotografija.

Na njima novi bolid Formule E izgleda gotovo kao Batmobil, iznimno agresivnih i futurističkih linija, naglašenih efektnom rasvjetom. Plan je da ih se u utrkivanje uključi od devete sezone natjecanja Formule E, koja će se odvijati krajem 2022. i početkom 2023. godine. Timovi će prve bolide dobiti na testiranje na proljeće sljedeće godine.

Tehnički detalji

Iz FIA-e kažu kako će ovo biti energetski najefikasniji trkaći automobil ikada, jer će se barem 40% sve energije korištene tijekom utrke proizvesti iz regenerativnog kočenja. Zbog primjene ove tehnologije, bit će to i prva formula ikada bez hidrauličkog sustava kočenja na stražnjoj osovini – njegovu će ulogu preuzeti regenerativno kočenje snage 250 kW sprijeda te 350 kW straga.

Bolid će pogoniti elektromotor snage 470 KS, s mogućnošću razvijanja najviše brzine od 320 km/h. Odnos snage i mase bit će mu dvostruko bolji nego kod usporedivog motora s unutarnjim izgaranjem iste snage. Zbog svega ovoga bolidi će biti lakši, manji i agilniji od postojećih, pa će omogućiti i bliže i napetije utrkivanje. Elektromotori će biti deklarirani na 90% energetske efikasnosti, u usporedbi s oko 40% kod onih na fosilna goriva.

Ekologija

Kako je cijela klasa Formule E posvećena održivosti, tako će i bolidi treće generacije i u tom području donijeti napredak. Proizvodnja i korištenje bolida generirat će neto nulte emisije ugljika kao i do sada, uz dodatak recikliranja njihovih dijelova – ugljičnih vlakana, guma i baterija – nakon kraja životnog vijeka. Gume će biti izrađene od komponenata koje će sadržavati 26% održivih materijala.

"Ne sumnjam da će ovaj novi jednosjed podići Formulu E na sasvim novu razinu", poručio je Jean Todt, predsjednik FIA-e.

Osma sezona Formule E počinje 28. siječnja sljedeće godine utrkom u Rijadu i traje do sredine kolovoza. Trenutačno su u tijeku predsezonska testiranja u Valenciji.