Inozemnih studenata više nego ikad na Algebri

Studenti iz čak 23 zemlje svijeta u ovom trenutku studiraju na Algebri. Od ove se godine i preddiplomski studij sistemskog inženjerstva provodi na engleskom jeziku

Bug.hr četvrtak, 30. rujna 2021. u 17:54

Na početku nove akademske godine, koja je na Visokom učilištu Algebra obilježena uvodnim predavanjima za sve studente, Algebra se može pohvaliti kako, unatoč i dalje pandemijskim okolnostima koje obilježavaju otežana putovanja, loša prometna povezanost kao i teže donošenje odluka o studiju daleko od doma, na preddiplomskim studijima iz područja primijenjenog računarstva, multimedijskog računarstva, digitalnog marketinga i dizajna trenutačno ima 50 studenata iz ukupno 23 zemlje. Trenutačno su na Visoko učilište Algebra tako upisani studenti iz Austrije, Bangladeša, Belgije, Brazila, Kanade, Francuske, Maroka, Njemačke, Indije, Irana, Italije, Kolumbije, Kosova, Nepala, Nigerije, Sjeverne Makedonije, Portugala, Koreje, Slovenije, Španjolske, Turske, Ukrajine i Sjedinjenih Američkih Država.

Nakon što je, početkom godine, također pedesetak studenata iz inozemstva došlo na svoje diplomske studije ili dio studija u Algebru u sklopu raznih projekata međunarodne suradnje s drugim sveučilištima i veleučilištima, ovako velik broj studenata iz inozemstva na preddiplomskim programima nastavak je inicijative za širom internacionalizacijom studija i predstavlja uspjeh velikih napora i aktivnosti na ovom polju.

Visoko učilište Algebra stavlja snažan fokus na privlačenje međunarodnih studenata, želeći učiniti Hrvatsku mnogo atraktivnijom zemljom za studij i rad. Dosadašnja statistika pokazuje kako tek nešto više od 3.000 inozemnih studenata za svoje mjesto studija bira Hrvatsku, po čemu Hrvatska značajno zaostaje u odnosu na druge obrazovne destinacije u Europi.

Ukupno gledano, Visoko učilište Algebra ove godine upisalo je više od 410 novih studenata i time je ostvaren rast od 11 posto u odnosu na prošlu akademsku godinu. Najviše je upisanih novih studenata na preddiplomskom studiju digitalnog marketinga na koji je upisano čak 40 posto više brucoša nego lani; ukupni broj upisanih studenata čini ga trenutačno najtraženijim studijem u Algebri, a nakon njega odmah slijedi programsko inženjerstvo. I ostali su studijski programi, poput sistemskog inženjerstva i studija 3D dizajna, ostvarili relativni rast od 57, odnosno 23 posto. Trenutno je na preddiplomskim i diplomskim studijima upisano više od 1.500 studenata.

„Ove smo akademske godine primijetili nekoliko za nas zanimljivih i značajnih trendova kada se promatraju upisi i interes kandidata. Osim što snažan naglasak na internacionalizaciji studija daje rezultate, što nam je izuzetno drago jer time i praktično pokazujemo smjer u kojem vjerujemo da hrvatsko visoko obrazovanje strateški mora ići, primjetan je i broj kandidata koji u ranim tridesetim godinama žele promijeniti smjer svoje karijere i koji su se odlučili otisnuti u digitalni svijet upisavši preddiplomske i diplomske studije u Algebri. Značajno je velik također broj prelazaka studenata iz drugih visokoobrazovnih institucija koji svoji studij nastavljaju u Algebri, što potvrđuje relevantnost i kvalitetu naših studija, kao i njihovu praktičnu vrijednost za studente na tržištu rada“, naglasio je doc.dr.sc. Mislav Balković, dekan Visokog učilišta Algebra.

Osim što su pojedini programi preddiplomskih studija u mnogočemu obnovljeni, novost je što ove akademske godine kreću i prvi preddiplomski studiji na engleskom jeziku. Preddiplomski studij sistemskog inženjerstva, s izvedbom na engleskom, tako se pridružuje diplomskim studijima koji se već nekoliko godina izvode na engleskom jeziku kako bi s jedne strane omogućili lakše uključivanje i privlačenje inozemnih studenata, a s druge strane pripremili domaće studente za rad u globalnom okruženju u strukama u kojima je dobro vladanje engleskim jezikom preduvjet za uspješnu karijeru.

Studentima preddiplomskih programa od ove godine na raspolaganju će biti i mentorski program s radionicama i individualnim savjetovanjima iz raznih područja osobnog razvoja. Cilj mentorskog programa jest dodatno omogućiti svim studentima i studenticama jednostavniju prilagodbu u velikom koraku kao što je početak visokoškolskog obrazovanja, ali i omogućiti im dodatan sadržaj koji im može pomoći u njihovom osobnom i karijernom razvoju.