Aplikacija potiče djecu da ustraju u liječenju slabovidnosti

Britanski oftalmolozi izradili su mobilnu aplikaciju koja potiče djecu s ambliopijom da nose flaster koji im pomaže u ispravljanju slabovidnosti

Mladen Smrekar četvrtak, 1. lipnja 2023. u 07:05
Panda Bambu i robot Bob glavni su junaci igre koja djeci pomaže da bez nelagode nose flaster preko oka  📷 nucleolus
Panda Bambu i robot Bob glavni su junaci igre koja djeci pomaže da bez nelagode nose flaster preko oka nucleolus

Otprilike svako 50. dijete pati zbog slabovidnosti s oštećenjem vida, koja se obično može liječiti nošenje flastera preko nezahvaćenog oka, obično tri sata dnevno tijekom šest mjeseci, kako bi se "lijeno" oko natjeralo da radi. Nažalost, uspjeh ove metode tek je polovičan jer se djeca muče s nošenjem flastera i prerano odustaju od liječenja.

Panda Bambu i robot Bob nastali su u kabinetu Umjetničke škole Winchester na Sveučilištu u Southamptonu
Panda Bambu i robot Bob nastali su u kabinetu Umjetničke škole Winchester na Sveučilištu u Southamptonu

Razrokost i slabovidnost

Strabizam ili razrokost je bježanje oka, stalno ili povremeno, kada oba oka ne mogu istovremeno gledati u istu točku, što ometa suradnju između očiju i binokularni vid. Liječi se nošenjem naočala ili kirurškim zahvatom kojim se ispravlja kut bježanja oka.

Razrokost je i jedan od uzroka ambliopije ili slabovidnosti, smanjene vidne oštrine kod djece koja se liječi nošenjem naočala i flastera preko oka koje bolje vidi. Tako se potiče gledanje i vježba oko koje slabije vidi i razvija bolja oštrina vida. Flaster se stavlja preko oka, na kožu, a ne na staklo naočala kako dijete ne bi gledalo preko flastera. 

Aplikacije je zasad dostupna samo za Android pametne telefone
Aplikacije je zasad dostupna samo za Android pametne telefone

Dosljednost u nošenju poveza za oko ključna je za liječenje ambliopije. Tehnika djeluje, ali postoji kratak vremenski okvir za liječenje, jer ima vrlo ograničen uspjeh nakon osme godine, kažu oftalmolozi. A sve upućuje na to da bi pametni telefoni, tableti i računalne igre mogle ponuditi učinkovito rješenje, navodeći dijete da poželi nositi flaster. A to bi, kažu oftalmolozi, moglo povećati učinkovitost terapije okluzije.

Aplikacija za pomoć

Zbog toga su se oftalmolozi sa Sveučilišta u Southamptonu udružili su se s matematičarima i dizajnerima igara kako bi stvorili mobilnu aplikaciju koja će djeci olakšati nošenje flastera. Aplikacija The Amblios Club uključuje nekoliko različitih računalnih igara koje su osmislili diplomanti Umjetničke škole Winchester, okupljeni u prigodno osnovanoj tvrtki Nucleolus Software.

Aplikacija koristi kameru pametnog telefona kako bi provjerila nosi li osoba koja igra ispravno svoj flaster i potiče je da to učini unutar igre. Prototip aplikacije dostupan je za Android uređaje u trgovini Google Play, a u nadolazećim mjesecima trebala bi postati dostupna i za iPhone uređaje.

U igrama se djeca igraju s pandom Bambuom i njegovim prijateljem robotom Bobom, koji obojica žive u rezervatu prirode. Susreću druge životinje u divljini i pomažu Bobu u održavanju rezervata i recikliranju otpada.