Britanska pošta raznosit će pisma i pakete uz pomoć više stotina dronova

Royal Mail će, u suradnji s logističkom kompanijom Windracers, pokrenuti projekt u sklopu kojega će poštare na određenim relacijama zamijeniti bespilotne letjelice

Sandro Vrbanus petak, 13. svibnja 2022. u 06:15

Britanska nacionalna pošta, Royal Mail, najavila je ambiciozan plan uvrštavanja bespilotnih letjelica u svoju flotu vozila za dostavu paketa i pisama. Pošta će odrediti više od 50 ruta, koje u pravilu povezuju otoke i teže dostupna ruralna područja, na kojima će prvih 200-tinjak dostavnih dronova početi pomagati njihovim vozačima i dostavljačima.

Projekt će s realizacijom započeti uskoro, nakon odobrenja britanske agencije za civilno zrakoplovstvo CAA. Tijekom naredne tri godine u pogon bi trebalo biti pušteno oko 200 dronova, dok je krajnji cilj imati ih preko 500. Takva velika flota bespilotnih letjelica bila bi u stanju, u dužem roku, pokrivati svaki djelić Ujedinjenog Kraljevstva, vizija je njihove poštanske kompanije.

Početak komercijalne upotrebe dronova u poštanskom prometu dolazi nakon četiri testna projekta, obavljena tijekom proteklih 18 mjeseci, većinom na otocima.

Avioni bez pilota

Dronovi koji se koriste za ove svrhe proizvod su kompanije Windracers i oblika su tradicionalnih malenih zrakoplova. Pokreću ih po dva motora s unutarnjim izgaranjem, raspon krila im je 10 metara, a navođeni su sustavom autopilota visoke pouzdanosti. Operateri iz kontrolnog centra zaduženi su tek za nadzor letjelica i mogu preuzeti kontrolu nad njima ako se pokaže potreba. Letjelice su prilagođene čak i letu u lošim vremenskim uvjetima.

Nosivost im je 100 kilograma paketa svih veličina i oblika, a u pravilu su obavljali dva povratna leta do otoka i natrag tijekom dana. Zahvaljujući činjenici da nisu pokretane baterijama i elektromotorima, ove letjelice imaju dolet od čak 1.000 kilometara s jednim punjenjem goriva.

Iako je riječ o letjelicama na fosilna goriva, izračun pokazuje da njihovo korištenje u dostavi smanjuje emisije ugljika za oko 30%, u usporedbi s klasičnim poštanskim zrakoplovima. Ova se kalkulacija odnosi na emisije po kilogramu prevezenome na udaljenost od 100 kilometara.