U Hyundaiju se nećkaju oko proizvodnje automobila za Apple

Prema informacijama iz izvora bliskih upravi korejske kompanije, neki nisu baš sretni s planiranom suradnjom u kojoj bi Hyundai postao tek partner i podizvođač u projektu Appleovog automobila

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 1. veljače 2021. u 17:00

Za početak, kratka kronologija koja je dovela do ove vijesti. Prvo je, krajem prošle godine, u javnost dospjelo nekoliko informacija, čime je ponovno pokrenut niz glasina o tome da Apple zaista planira razvijati i proizvoditi automobile. Potom se početkom prošlog mjeseca doznalo kako su već počeli s procesom potrage za partnerima s iskustvom koji bi za njih proizvodili automobile, a nakon toga doznalo se i da su najdalje u pregovorima došli s Hyundaijem, kao i da su se (vjerojatno zbog ovog projekta) odlučili na internu reorganizaciju.

U južnokorejskoj grupaciji su potom posao sklapanja nekog budućeg automobila sa značkom nagrižene jabuke povjerili svojoj članici Kiji, i samo se čekalo da posao i finalno bude dogovoren.

Međutim, ne ide sve u Hyundaiju tako glatko kako se na prvu činilo. Reuters je od jednog njihovog člana upravljačke strukture doznao kako neki donositelji odluka u korporaciji nisu baš sretni s Appleovim prijedlogom suradnje. I dalje se, kaže izvor, oko toga lome koplja, odnosno odluka o uključivanju u projekt i načinu suradnje s Appleom i dalje nije donesena.

Može li se auto sklapati poput iPhonea?

"Mi nismo kompanija koja za druge proizvodi automobile, a suradnja s Appleom ne donosi uvijek odlične rezultate", stav je skeptične struje u Hyundaiju. Ova kompanija i ranije nije bila sklona surađivati s drugima, koje nisu dijelom njihovog holdinga, a kao argument za to navodi se trenutačna visoka razina vertikalne integriranosti unutar koncerna. Ona je tolika da Hyundai u svojem vlasništvu ima čak i tvornice za proizvodnju čelika koji se koristi u sklapanju vozila.

Appleu, s druge strane, ovakva suradnja nije strana. Njihov najistaknutiji proizvod, iPhone, od početka sklapaju podizvođači poput Foxconna. Sada su se, izgleda, ponadali da bi Hyundai (ili Kia) mogli preuzeti takvu ulogu u sklapanju vozila, dok bi oni bili zaduženi za tehnologiju i nabavku sastavnih dijelova od više dobavljača. To se, pak, nekima u korejskom koncernu nije svidjelo. Ostali detalji oko moguće suradnje i same proizvodnje nekog budućeg Apple Cara i dalje su najstrože čuvana tajna.