Pokrenut projekt izgradnje kanadskog Hyperloopa između Edmontona i Calgaryja

TransPod FluxJet hibridno je prijevozno sredstvo, križanac između zrakoplova i vlaka, a po izvedbi ulazi u kategoriju Hyperloopa, odnosno brzog vlaka koji prometuje zatvorenim niskotlačnim tunelom

Sandro Vrbanus četvrtak, 28. srpnja 2022. u 16:05

Hyperloop je već godinama u medijima kao "peti način prijevoza", onaj koji bi trebao spojiti sigurnost i komociju vlakova s brzinom zrakoplova, no nikako da zaista zaživi u praksi. Brojni su pred tom tehnologijom izazovi, kako financijske tako i tehničke prirode, koje pokušavaju riješiti brojne kompanije u svijetu. Jedna od njih, Virgin Hyperloop, shvatila je da tu "nema kruha" kada je riječ o prijevozu ljudi, pa se okrenula transportu tereta. Međutim, kanadski startup TransPod unatoč svemu smatra da su pronašli način kako komercijalizirati Hyperloop na svoj način.

Njihova ideja je brzom linijom prijevoznog sredstva, koje nazivaju FluxJet, povezati Edmonton i Calgary, 300-tinjak kilometara udaljene kanadske gradove. Sada za putovanje automobilom među njima treba oko tri sata, a avionom 45 minuta, dok bi novi vlakovi u tunelima tu relaciju kopnom mogli prelaziti za istih tih 45 minuta. Jednom kada proradi, putovanje ovim vlakom koštat će pak 44% manje od sadašnje avionske karte, a instalacija ovog Hyperloopa moći će smanjiti emisije CO2 za 636.000 tona na godinu.

1.000 km/h na čisti pogon

TransPod je za svoju ideju u ožujku ove godine dobio investiciju u iznosu od čak 550 milijuna američkih dolara, pa sada predstavljaju kako će projekt izgledati. Bit će to, kažu, hibridni transport nove generacije, pokretan isključivo čistom energijom te inovativnim pogonskim sustavom. Napredak tehnologije omogućit će njihovim, oko jedne tone teškim kapsulama, postizanje brzina viših i od 1.000 km/h.

Povezivanje prvih dvaju gradova u provinciji Alberti bit će projekt vrijedan čak 18 milijardi američkih dolara. Preliminarni radovi već su pokrenuti, kao i studije procjene utjecaja na okoliš, kažu iz kanadskog startupa. Testovi na samoj trasi i certificiranje prve prijevozne linije trebali bi biti obavljeni tijekom naredne četiri godine, pa bi tunel između Edmontona i Calgaryja s izgradnjom trebao započeti 2027. godine.